کد خبر 600509
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: قرعه بازی‌های المپیک نشان از کار سخت نمایندگان ایران در ریو دارد اما با این وجود تکواندوکاران ما توان ثبت یک موفقیت تاریخی در این میدان بزرگ را دارند.

به گزارش مشرق، مرتض کریمی با بیان مطلب فوق گفت: بهترین های جهان با پشت سر گذاشتن مسیری سخت کسب به المپیک راه پیدا کرده اند و نگاهی به جدول رقابتهای اوزان مختلف نشان از  مبارزات سطح بالا و بسیار جذابی در این دوره از رقابتها دارد.

وی ادامه داد: ملی پوشان ما توانایی بالایی دارند که هر کدام از بهترین های وزن خود هستند. کادر فنی باید دو نکته را به خوبی مدنظر قرار دهد. اول آنکه ذهن ملی پوشان را از قرعه کشی دور کرده و دوم آنکه با شناخت دقیق از حریفان ، مرحله به مرحله برنامه ریزی شده برای رسیدن به مدال پیش بروند.

سرمربی سابق تیم ملی به قرعه کشی وزن ۵۸- کیلوگرم اشاره کرد و گفت: فرزان عاشورزاده با رنکینگ یک دنیا و کسب مدالهای ارزشمند طی دو سال گذشته بخت نخست کسب مدال طلاست. او دور نخست مشکلی ندارد و باید برای مبارزه دوم خود و احتمال زیاد دیدار با «تروتسا»ی اسپانیای برنامه ریزی کند. عاشورزاده در صورت ارائه عملکرد عادی خود به راحتی می تواند این رقیب را شکست دهد. دوری از مبارزه عجولانه و احساسی با ذهنیت انتقام گیری رمز پیروزی در این دیدار است.

کریمی ادامه داد: دور سوم نماینده مکزیک به دیدار عاشورزاده خواهد رسید. مکزیکی ها جنگنده و سخت کوش هستند که تا آخرین ثانیه راند سوم برای کسب پیروزی تلاش می کنند و این موضوع باید مدنظر کادر فنی قرار گیرد. رسیدن به فینال یعنی کسب مدال طلا برای نماینده کشورمان در این وزن ، اگر در این مدت عاشورزاده در شیوه مبارزه خود تغییراتی ایجاد کرده باشد شک نکنید می تواند به مدال طلا دست پیدا کند. چرا که از قسمت پائین جدول به احتمال زیاد نماینده کره جنوبی به فینال می رسد که نتایج قبلی نشان می دهد فرزان کار دشواری پیش روی او ندارد.

وی در خصوص مهدی خدابخش هم گفت: مهمترین نکته در مبارزات وزن ۸۰- کیلوگرم انجام کارهای روانی روی خدابخش است. او به احتمال زیاد دور دوم باید با «میلاد بیگی» مبارزه کند. میلاد را در این مدت خیلی در تکواندو ایران بزرگ کردند. او تکواندوکار خوبی و سطح بالایی است ولی در تکواندو ایران نفر سوم یا چهارم است که بعید می دانم مشکلی برای نماینده شایسته کشورمان ایجاد کند. خدابخش اگر خودش باشد مطمئن باشید به راحتی این رقیب را شکست خواهد داد.

این کارشناس تکواندو به مبارزه دور سوم خدابخش هم اشاره کرد و گفت: در قسمت دوم جدول «لوپز» آمریکایی و «آلبرت گان» روسیه ای مهمترین رقبا هستند که من فکر می کنم رقیب روسی بتواند به دور سوم برسد. روس ها با سرمایه گذاری خوب پیشرفت قابل ملاحظه ای طی چند سال گذشته داشته اند. مربیان تیم ملی باید این رقیب را خیلی خوب آنالیز کنند و با برنامه خدابخش را به میدان مبارزه با او بفرستند.

سرمربی پیشین تیم ملی در مورد مبارزات وزن ۸۰+ کیلوگرم گفت: سجاد مردانی دور اول مشکلی ندارد ولی دور دوم به احتمال فراوان باید با «آنتونی اوبامه» از گابن مبارزه کند. این تکواندوکار آفریقایی با هوش است و با برنامه مبارزه می کند. تکنیک بالایی ندارد ولی تاکتیکی است به قول معروف «بازی بلد» است و از اشتباهات حریف بهترین امتیازات را کسب خواهد کرد.

کریمی ادامه داد: رقیب دور سوم مردانی را نمی توان پیش بینی کرد. در آن قسمت جدول کره جنوبی و آذربایجان رقبای سرسختی هستند که یکی از آنها به دیدار مردانی می آید. «رادیک»  و «دونگ مین» هر دو تکواندوکار با تجربه و فنی هستند که می توانند مشکل ساز شوند ولی مردانی از هر دو رقیب به لحاظ فیزیک بدنی و تکنیک سرتر است و اگر مبارزات خوب خود در تورنمنت های اخیر را تکرار کند بدون شک به دیدار نهایی خواهد رسید.

وی در مورد کیمیا علیزاده هم گفت: علیزاده تکواندوکار کم تجربه است ولی با قد و قامت مناسب و تکنیک بالا توانایی رسیدن به موفقیت را دارد. دیدار اول او با قهرمان جهان و اروپا خیلی سخت و دشوار است که اگر موفق به کسب پیروزی شود می تواند به سکوی المپیک نزدیک شود.

کارشناس تکواندو ایران در پایان گفت: رسیدن به مدال المپیک شرایط خاصی دارد که می توان شرایط تکواندوکار در روز مبارزه به لحاظ روحی ، روانی و آمادگی جسمانی از مهمترین آنهاست. با توجه به مشخص شدند قرعه ها و رقبای تکواندوکاران کادر فنی تیم ملی باید تمرکز روی افرایش توان جسمانی ملی پوشان ، فشارهای روانی المپیک را کنترل کرده و تکواندوکاران را برای رسیدن به بهترین نتیجه آماده مبارزه با رقبا کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس